Nesedět u počítače

Pokud jste aspoň trochu jako já, tak strávíte sezením u počítače několik hodin denně. Studium, vyhodnocení obchodních příležitostí, čtení zpráv. To vše potřebuji, abych byl schopen dosahovat nějakých výsledků. Když k tomu přičtu svou práci, psaní článků, jsem na 8 hodinách denně, jen to fikne.

Člověk pak začne přemýšlet, jaký vliv to má na jeho zdraví. Ano, SEZENÍ ZABÍJÍ, pokud jste o tom ještě neslyšeli. Podobné nadpisy mě straší již delší dobu. Nedávno jsem dokonce narazil na jeden článek, ve kterém se píše, že neexistuje zdravá poloha pro práci na počítači. Co s tím? I na to měl naštěstí odpověď. Nejlepší varianta zahrnuje střídání poloh. Chvíli stát, chvíli sedět (ideálně v hlubokém dřepu) a chvíli chodit nebo se protahovat. Možná někdo řekne, že jsem objevil Ameriku, ale já se tím nikdy moc nezabýval.

Tak jsem si řekl, že to vyzkouším. Vzhledem k tomu, že pracuji z domova, mám možnost experimentovat. Zvolil jsem možnost práce na stojáka. Moje první chyba byla, že jsem nenastavil počítač do správné polohy (stejné úhly jako u správného sezení), což na chvilku odskákaly záda. Po správném nastavení, tu zbyla už jen bolest chodidel. Abych to shrnul, po třech týdnech trpění už začínám být docela imunní.

A výsledek? Málem jsem si z něj sedl zpátky na zadek. Musím říct, že nic vás nedonutí být efektivnější, než snaha být v pohybu. Dvakrát si rozmyslíte, jestli budete číst to či ono, o sledování seriálů nemluvě. Napsal jsem 8 článků za poslední dva týdny (to je na mne opravdu úspěch). Všechny ve stoje. Díky větší efektivitě jsem toho zvládl i víc v práci. A samozřejmě to nejdůležitější narostly mi svaly na nohou, ehm, teda cítím se v mnohem lepší kondici.

Můj pracovní program:

Ráno dvě – tři hodiny práce stání + chození + protahování (spontánně).

Pauza hodina na sezení (oběd a tak).

Pak opakovačka z rána.

Následně obden cvičení s důkladnějším protažením.

Později odpoledne už si někde tak hodinu – dvě posedím.

Večer hodina – dvě čtení, vzdělávání, sledování něčeho na stojáka s pauzami na odpočinek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *